طراحی شخصیت «نیلین» در بازی «مرا به خاطر بیاور» قابل قبول است

بروزترین وبلاگ بازی های رایانه ای

News Game 2013

طراحی شخصیت «نیلین» در بازی «مرا به خاطر بیاور» قابل قبول است

 نیلین در بازی «مرا به خاطر بیاور» یکی از شخصیت های بسیار جالب در نوع خودش است،زنی جذاب و یک دنده که زیر بار حرف زور دیگران نمی رود.ما در رابطه با مراحل طراحی این کاراکتر با «دانتود» به بحث و گفتگو نشستیم.

“همکار کارگردان هنری بازی”،مایکل کاچ گفت:

“هدف اصلی ما خلق شخصیتی قابل باور بود که در کنار دارا بودن ویژگی های تخیلی و علمی، امروزی(همگام با زمان حال) باشد.ما می خواستیم او واقعی و عادی باشد، به همین دلیل سعی کردیم تا جای ممکن از «جذابیت های جنسی افراطی» در او بکاهیم.
بنظر من صنعت ما کلیشه ای شده است، شخصیت های بازی ها همیشه ایده آل اند؛ شخصیت های مرد باید موی قهوه ای داشته باشند،قوی هیکل باشند، صورتشان کمی ریش داشته باشد و بسیار مغرور و مردانه باشند.شخصیت های زن نیز باید بیش از حد چشم نوآز باشند،بسیار لاغر و همینطور صورت زیبایی داشته باشند.
البته نیلی نیز زیبا و لاغر است و ما باید او را جذاب تر نیز بکنیم، اما ما واقعا تلاش کردیم برای جذابتر کردنش دست به دامن فاکتور های جنسی نشویم،و من خوشحالم که شما این را درک می کنید.
من این را درک می کنم،وقتی شما،به تعداد بازی هایی که “پسران نوجوان معتاد به مسائل جنسی” را هدف قرار داده اند “دقت کنید”،متوجه موضوع می شوید.اما جنبه ی مثبت قضیه این است که وقتی شخصیتی مثل نیلین روی کار می آید،مثل این است که آفتاب از میان ابرها بیرون می آید.
ما ۳ رنگ بسیار مهم در بازی داریم: نارنجی ،سیاه و سفید.که در جای جای بازی به کار گرفته شده اند و در پایان بازی نیز بسیار تاثیر گذارند.نارنجی رنگی است که با خاطرات مهم بازی همراه است،نوعی از خاطرات که برای شما مهم و ارزشمند هستند.وجود نقاط اشباع شده با رنگ نارنجی ،در طراحی نیلین برای ما مهم بود.همانطور که شما در داخل ژاکت نیلین(در مرکز پیراهنش و زیر چکمه هایش)رنگ نارنجی را مشاهده می کنید.برای نمایان شدن هرچه بیشتر از نقاط نارنجی نقاط دیگر لباس او باید کم رنگ تر و ساده تر رنگ آمیزی می شد.
سیاه و سفید نیز دو رنگ متضاد اند و ما باید رنگ آمیزی کلی لباس نیلین را طوری طراحی می کردیم که با محیط و اتمسفر بازی هماهنگ باشد و استفاده از این رنگ ها در طراحی او به ما کمک شایانی کرد.”

کاچ در رابطه با مقدار تلاشی که صرف طراحی و رنگ آمیزی بازی شده است می گوید: فکر کنم ما همیشه،زحمتی که کشیده می شود تا استایل هنری یک بازی به حالت ایده آل خود برسد را دست کم گرفته ایم.این کار بنظر ساده است،اما باید دقت کرد تا تمام زوایای آن به درستی انجام شود ، و تنها راه اجرای درست آن نیز دوباره چک کردن و کار بیشتر روی آن است.
کاچ می گوید: تقریبا مشکل ما با طراحی های اولیه ی نیلین، غیر قابل باور بودن نیلین بود.در نسخه های اولیه،او شبیه کاراکتری با لباس محافظ که برای بازی های فضایی مناسب است درآمده بود و در بعضی دیگر نیز او شبیه یک سوپر قهرمان با لباسی ویژه و عجیب به جای لباسی ساده و مناسب تبدیل شده بود.


اما ما بیشتر تلاش کردیم.ما واقعا می خواستیم او شبیه فردی باشد که واقعا می تواند وجود خارجی داشته باشد،شخصی مثل تمام کسانی که شما روزانه با آنها برخورد می کنید، نه قهرمانی با لباسی عجیب که هیچ کس در دنیای واقعی آن را نمی پوشد.و بازهم، از آنجایی که ما با خاطرات شخصی سر و کار داریم، می خواستیم که بازی کننده حس کند که نیلین را درک می کند بنابراین او باید با احساسی عادی و واقعی ساخته می شد.
این دقیقا دلیل شباهت نیلین به آدم های عادی ایست که ما هر روز در خیابان ها می بینیم،نه شخصیت های مجازی کمیک های علمی تخیلی.محیط بازیه «مرا به خاطر بیاور»،آلمان های زندگی امروزی را با فاکتور های زندگی آینده در هم می آمیزد تا دنیای بازی و شخصیت ها تا حدود زیادی واقعی به نظر بیایند؛آینده ای که شما آن را باور می کنید.
به همین دلیل است که او چکمه هایی با ویژگی های فراتر از زمان حال به پا دارد،اما این دقیقا در تقابل با شلوار جین کلاسیک آبی اوست.این نه تنها یک کنتراست بصری ایجاد می کند، بلکه حتی شلوار جین باعث قابل باور شدن چکمه ها نیز می شود.ما این ایده را در رابطه با بالا تنه ی او که شامل دستکش ها و پیراهنی که در کنار ژاکت و تیشرت امروزی اوست پیاده کرده ایم.

اما در تعدادی از طراحی ها چهره ی نیلین شباهت هایی با noomi rapace در “the girl with dragon tattoo” داشت.اما کاچ تقلید از آن را رد کرد و آن را یک اتفاق و تصادفی دانست،اما وجود شباهت هایی را نیز قبول کرد.

“من واقعا از شخصیت noomi rapace خوشم می آید، و بنظر من او یک نمونه ی عالی از شخصیت زن است،با چین و چروک ها، نواقص ظاهری و وابستگی شدیدش به دنیای حقیقی.او خیلی زیبا نیست، حداقل در مقایسه با مجله های فشن این گونه نیست! اما همچنان جذاب است و در پایان باید گفت او کاملا به یک انسان عادی شباهت دارد.
حتما چون ما هم چنین ایده هایی را برای نیلین پیاده کردیم شما شباهت هایی را بین این دو یافتید.”

در کتاب های “stieg larsson” ، راوی اولین فردی است که خواننده با او ارتباط برقرار می کند،اما «لیسبت»(قهرمان داستان های او)قلب و درون مایه ی داستان را شکل می دهد.در«مرا به خاطر بیاور»، بازی کننده ارتباط بیشتری با نیلین دارد و میشود گفت که او غیر قابل جایگزین است؛
کاچ در این رابطه می گوید:

“حتی با وجود آلمان های علمی تخیلی و سایبر پانک،داستان مرا به خاطر بیاور در باره ی خاطرات خصوصی است.این برای ما معلوم بود که یک شخصیت زن برای چنین داستانی مناسب تر است، چرا که احساس و ضعف مطلوبی را به روند کلی بازی اضافه می کند.
تعدادی از کلیدی ترین واژه هایی که در “کارگردانی هنری بازی” ما آن ها را مد نظر داشتیم، ظرافت،لطافت و برازندگی بود.
ما کاراکترهای قوی هیکل نمی خواستیم همین طور نیازی به محیط ماشینی و بزرگ نداشتیم، و این نقطه نظرمان را در سرتاسر بازی به کار بردیم(شخصیت ها،محیط،هوش مصنوعی،و جلوه های بصری)،بنابراین ما هیچ گاه به انتخاب یک کاراکتر مرد فکر نکردیم،چرا که خواسته های مارا تامین نمی کرد.”

من کمی با این عقیده که یک مرد نمی تواند ویژگی های مورد نظری که نیلین دارد را داشته باشد ،یا یک زن ویژگی های مخالف را داشته باشد مخالفم،اما ترجیح می دهم بعدا درباره ی آن بحث کنم.امروز من خوشحالم که نیلین قدرتمند و جذاب است که هدف هایی دارد و می تواند مستقل از دیگران به خواسته هایش برسد.
«مرا به خاطر بیاور» قرار است در ماه ژوئن برای پی سی،پلی استیشن۳ و ایکس باکس۳۶۰ منتشر میشود.

 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: